2017. szeptember 7., csütörtök

Güssing II.

A hétvégén voltunk Güssingben. Egyszer már jártam ott Lucával, de akkor nem tudtunk bemenni a várba, csak a kertet jártuk körbe, meg sétáltunk és beszélgettünk.

Most három gyerekkel, Ladóval és a kutyussal voltunk, és a vár is látogatható volt, ahová beengedték a Buksit is, azzal a feltétellel, ha jólnevelten nem randalírozik. Nos, csak egy kirohanása volt, amikor meglátott egy mű-lovat. Eleinte csak szagolgatta távolságtartón, de amikor hozzá akartam érni, akkor nagyon kiborult, és ugatott. Gondolom félt, hogy megharap...

Harmadik gyereknek Blanka (Ladó unokahuga) volt nálunk, aki inkább egy kis felnőtt, a maga 14 évével L. fiaihoz képest.

A várról csak annyit, hogy a Batthyány család örökös tulajdona. A család ma élő tagjai (86 fő) évente kétszer találkozik a várban, gyereknapkor és halottak napján.

Volt egy fal, ahová szellemileg fogyatékos családtagok arcainak festményét tették fel. Nyilván egymás között házasodtak, hogy a vagyon ne menjen kárba. Nekem nagyon ijesztő volt ezt látni. Gondolom normális jelenség, de ezeket alapvetően nem szokták reklámozni.

Nekem végül maga a vár nagyon tetszett, de a Batthyány családdal nem barátkoztam túlzottan össze, ugyhogy teszek fel néhány képet inkább, amiket javarészt Blanka fotózott.














4 megjegyzés:

  1. Juj, de jó! Nagyon szép lehet belülről is. A képek szuperek lettek, főleg az utolsó :)

    VálaszTörlés
  2. az utolsó kép mennyire cuki már!!!! :)

    VálaszTörlés
  3. Köszi Lányok :) <3
    Ez a vár nagyon hangulatos kívül-belül, bár számomra a legszebb része még mindig az, ahol Luca veled ebédeltünk. Sajnos ekkor pont esküvő volt, nem tudtunk benni abba a kertrészbe.
    Amit kifelejtettem a leírásból hogy 141 db lépcsőfokon fel lehet menni a haranghoz, amiből mi Buksival kb 135-öt meg is tettünk, de a végén azért csak tériszonyunk lett, és én ugyan kikukkantottam, de aztán Buksival remegtem ott, amíg a többiek kibámészkodták magukat. :))

    VálaszTörlés
  4. Ó, az tényleg nagyon szép rész! Kár, hogy most nem lehetett bemenni, de nem lep meg, hogy mások esküvői helyszínnek választják :)

    VálaszTörlés